همشهری آنلاین: باشگاه پرآوازه بایرن مونیخ، نیم‌فصل بوندس‌لیگا را با برتری کامل و ۹ امتیاز فاصله با رده دوم جدول به پایان برد. برکناری هوب استیونس، سرمربی شالکه نیز از رویدادهای خبرساز هفته‌۱۷ بوندس‌لیگا بود.

H.Stevens

بایرن مونیخ 1 - بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1

بایرن مونیخ که در فصل جاری رقیبان خود را با برتری کامل پشت سرگذاشته و صدرنشین بی‌چون‌وچرای بوندس‌لیگا است، در هفته‌ ۱۷ پیکارهای لیگ برتر آلمان در مصاف با مهمانش، بوروسیا مونشن‌گلادباخ، به تساوی یک بر یک دست یافت. چهره‌ درخشان این دیدار "تر استگن"، دروازه‌بان گلادباخ بود که با واکنش‌های فوق‌العاده یک امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد.

بایر لورکوزن 3 - هامبورگ 0

بایر لورکوزن از تیم‌های موفق هفته ۱۷ بود. لورکوزنی‌ها با برتری کامل و با نتیجه ۳ بر 0 از سد مهمان خود، هامبورگ گذشتند و با کسب سه امتیاز دیگر، جای خود در مکان دوم جدول را مستحکم ساختند.

وولفسبورگ 0 - آینتراخت فرانکفورت 2

تیم آینتراخت فرانکفورت که در فصل جاری به جمع دسته‌اولی‌ها پیوسته، نیم فصل را با پیروزی شیرینی در خانه وولفسبورگ به پایان برد. فرانکفورت با گل‌های مایر و اینویی (در دقایق ۱۲ و ۱۸) از سد میزبان خود گذشت و جای خود در رده‌های بالای جدول را مستحکم ساخت.

گرویتر فورت 1 - آگسبورگ 1

تیم‌های گرویتر فورت و آگسبورگ که قعرنشینان جدول رده‌بندی محسوب می‌شوند، در هفته ۱۷ بوندس‌لیگا به مصاف هم رفتند. پیکار این دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. ماوراج، بازیکن آگسبورگ، یک ربع مانده به پایان بازی در پی دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد.

ماینتس 3 - اشتوتگارت 1

تیم اشتوتگارت که در هفته‌های گذشته به پیروزی‌هایی پیاپی دست یافته بود، در هفته ‌۱۷ با نتیجه ۳ بر 1 از میزبان خود، ماینتس شکست خورد. اشتوتگارتی‌ها که دقایقی پس از آغاز نیمه دوم یک بر صفر از ماینتس پیشی گرفته بودند، در دقایق ۵۵، ۷۱ و ۹۰ سه گل خوردند و ناکام میدان را ترک کردند.

فورتونا دوسلدورف 2 - هانوفر 1

هانوفر در دیداری نه چندان دلچسب در حضور بیش از ۴۷ تماشاگر با نتیجه ۲ بر 1 از میزبانش، دوسلدورف شکست خورد و با دستانی خالی به خانه بازگشت. هانوفر که در فصل گذشته از تیم‌های موفق بوندس‌لیگا بود، در حال حاضر در رده‌های میانی جدول جای گرفته و با فرم مطلوب فصل پیش همچنان فاصله دارد.

شالکه 1 - فرایبورگ 3

شالکه در آخرین دیدار خود در نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگا با نتیجه ۳ بر 1 از مهمان خود، فرایبورگ شکست خورد و به رده‌ هفتم جدول سقوط کرد. با توجه به ناکامی‌های پیگیر شالکه در بوندس‌لیگا، مسئولین این تیم روز یکشنبه (26 آذر) اعلام کردند که به همکاری خود با هوب استیونس، سرمربی تیمشان خاتمه می‌دهند.

هوفن‌هایم 1 - بوروسیا دورتموند 3

در نخستین دیدار روز یکشنبه (۲۶ آذر) بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی، میزبان خود هوفن‌هایم را شکست داد و از جایگاه خود در مکان سوم جدول دفاع کرد. شاگردان یورگن کلوپ که در نیمه نخست به تساوی یک بر یک با هوفن‌هایم رضایت داده بودند، در ۴۵ دقیقه دوم با هنرنمایی گروس‌کرویتس و لواندوفسکی پایانی شیرین برای نیم‌فصل ۲۰۱۳ - ۲۰۱۲ رقم زدند. هوفن‌هایم بحران‌زده هم در مکان شانزدهم باقی ماند.

وردربرمن 1 - نورنبرگ 1

آخرین مسابقه لیگ برتر آلمان در سال ۲۰۱۲ هم عصر یکشنبه در برمن برگزار شد؛ مسابقه‌ای که در آن دو تیم پس از ۹۰ دقیقه دوندگی به کسب یک امتیاز رضایت دادند. این نتیجه تغییری در جایگاه وردربرمن در مکان دوازدهم جدول به وجود نیاورد؛ نورنبرگ را اما با یک پله سقوط به مکان چهاردهم رساند. هفته هجدهم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه ۱۸ ژانویه ۲۰۱۳ (29 دی) با مصاف شالکه و هانوفر به میزبانی شالکه آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 194639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز